Storstädning pågår

Idag är det storstädning som pågår. Granen har förpassats till ett bättre öde.
Min princip är att man inte skall ta med sig gammalt skit in i ett nytt år. Det rör både hemmet och allt annat i livet.
Oförsonlighet kan leda till bitterhet och bitterhet leder inte till något gott överhuvudtaget. Jag vill inte börja ett nytt år med det. Jag vill börja med det finaste som finns förlåtelse och kärlek.

Idag blev det ägg till frukost. Mycket ägg blir det när man äter lchf. Det brukar vara det som gör att jag ger upp efter ett tag. Men nu har jag hittat en ny receptbok där det finns lite andra alternativ. Det är bra. Det blev en liten skål med frömusli och grekisk yoghurt också. Jag brukar göra en burk med pumpafrön, linför och solroskärnor. Det blir jättegott. sen brukar jag ta en liten sked med flytande honung som smakhöjare.

Jag har inte riktigt blivit av med sockersuget än. Det var ingen bra ide att baka så mkt som jag gjorde innan jul. Får väl hitta något bra sätt att bli av med alla kakor för att inte äta upp dem själv.
Vågen visar än så länge -0,4 kg det är en bra start.


Kommentarer