Min himmel är så grå just nu

Min himmel som nyss var så blå blev plötsligt grå. 
Tårarna faller, inga ord finns kvar. 
Önskar att jag kunde hjälpa dig i din kamp. Men det finns ingenting jag kan göra. 
Den här kampen måste du kämpa själv.
Jag vet att du kämpar för jag vet att du vill leva. 
Du har så mycket kvar att ge. Du betyder så mycket för så många. 
Din uppgift är inte slut.
Men kampen om ditt liv är hård. Sjukdomen har tagit ett hårt grepp om din kropp. Jag vet att vitrockarna gör allt de kan och att din familj, de som älskar dig mest finns där hos dig. 
Men kampen är hård och din kropp måste klara den ensam. 

Orden känns så futtiga. Mina böner känns så tomma. Jag vill tro på ett mirakel men det är så svårt. 
Tårarna rinner som floder på mig och på många andra som håller av dig. Du är en betydelsefull vän. Du är en av de som behövs här för att göra Sverige till ett lite bättre land att leva i. 


Kommentarer