Klarhet?

Ibland undrar jag om vissa politiker medvetet försöker göra det svårt för människor att förstå.
Här får du ett bra exempel; Magdalena Andersson i kvällens Agenda: "- löntagare kommer inte få högre skatt, det är bara om man får höjd lön som man får högre skatt"

Så om man för löneförhöjning så är man inte löntagare längre? 

Jag tycker att det ansvar man har som politiker är att försöka göra politiken begriplig. Det är svårt med ekonomi men vill man så kan man. Fast ibland tvivlar jag på att vissa politiker vill att människor ska förstå.För om människor förstår kanske den politikern blir bortvald...

Har haft en skön familjehelg för övrigt. I lördags fick spisen sig en omgång. Vet inte när jag städade bakom den sist? Men nu blev det rent ordentligt. Idag har vi haft besök av min käre bror och svägerska och deras lilla bebis. Det var mysigt.

Jag har för övrigt misslyckats som genuspedagog härhemma. Den blivande 3 åringen förklarade med bestämdhet i morse att "flickor tycker inte om att titta på Blixten utan flickor ska kolla på Barbie." När jag pressade henne på vem som lärt ut dessa värderingar så var det hennes storebröder. Att försöka argumentera med en snart 3 åring med bestämd uppfattning är dömt att misslyckas. Jag får väl satsa på att ge henne en Blixten bil i julklapp. Fast risken är stor att storebröderna konfiskerar den. 

Imorgon börjar allvaret. Budgetmöten på förmiddagen, extra ks och vu på em. Valfullmäktige från klockan 16. Det sägs att det tar en stund. I allafall är jag föreslagen att bli kommunalråd, 1:e vice ordf i kommunstyrelsen, ordförande för Förskolenämnden och 1:e vice ordf i Mimer (kommunala bostadsbolaget), Är glad och tacksam över det förtroendet. Ser fram emot detta. 

Kommentarer