Hemmakväll

Ikväll blev det en hemmakväll. Jag blev ju inte nominerad i år heller till idrottsgalan. Världen har ännu inte upptäckt mina dolda talanger. Har dolt dem lite för bra 😉.
Skämt åsido så har jag förlikat mig med tanken att jag aldrig kommer bli en OS medaljör. Men jag har många andra goda egenskaper. 

Idag är det måndag och förmiddagen ägnades åt kommunalrådsberedning. Där bereder vi ärenden som ska beslutas av ks och informeras om aktuella frågor i kommunen. Idag var det ganska få ärenden men det tog ändå en del tid. 
Ibland är det så att när det är få ärenden på listan så tillåts längre diskussioner och man tillåter sig själv.att göra fler inlägg än vad man kanske gör annars. 

Åt lunch med en av våra duktiga kommunpolitiker som är vice ordförande i äldrenämnden. Det var trevligt. Äldrenämnden står inför en del utmaningar skulle man lugnt kunna säga. Västerås. Framförallt gäller det hemtjänsten. 

Fick nyhetsflashar om det som hände i Mölndal idag. Så fruktansvärt. Efter ett knivslagsmål så har en ung kvinna dödats. Enligt media är det en 15 årig kille som bor på ett hvb hem som är gärningsmannen. Kvinnan som dog arbetade tydligen där. 
Om polisens utredning visar att det är så och om det är en avsiktlig händelse så borde Killen ifråga tas om hand och utvisas. Han har då enligt min mening förverkat sin rätt att vara kvar här. Sverige skall som land aldrig acceptera den typen av beteende. Det är viktigt att göra tydliga markeringar. Sverige får inte bli en fristad för brottslighet. 

En annan utmaning i den lilla världen härhemma är att ha en tik som löper. Imorse slet hon sig loss från halsband och koppel. Tog mig 15 min plus hjälp från en annan hundägare att fånga in henne. Hon brukar vara jättesnäll och ganska lydig för att vara valp men nu är hon definitivt inte det. Nu är driften att hitta en hane starkare än att komma när matte eller husse ropar. 

Kommentarer