Welcome talant

Det var en fantastisk bra samling idag på Expectrum som Handelskammaren och Swedbank hade bjudit in till. Det handlade om att få ut nyanlända akademiker i praktik. Näringsminister Mikael Damberg var där och även ABB chefen Johan Söderström med medarbetare medverkade. Det var inspirerande och budskapet var gör något istället för att prata om alla de hinder som finns.
Swedbank gav bra exempel på hur de arbetar med frågan och så gjorde också ABB. ABB bjöd också in till ett matchmakingforum nästa vecka om frågan. Det var oerhört bra gjort. Jag tänker att det kanske finns någon eller några mindre företag som var där och lyssnade idag som skulle vilja göra något men inte har resurserna att hitta forat för att kanalisera det. Nu får de en otroligt bra möjlighet.

Har också ägnat större delen av dagen till förberedelser för imorgon. Imorgon har Kristdemokraterna sina kommun och landstingpolitiska dagar här i Västerås på ACC.
Det är många småsaker som ska förberedas. Man tänker inte alltid på hur mycket det är.
Har också tjuvlyssnat på partiledarens generalrep inför sitt tal imorgon. Så om ni vill veta vad hon ska säga så finns det en som vet :-)
Har också förberett mina inlägg till morgondagen. Ska hälsa välkommen och sedan är jag och Malin värdpar på festen på kvällen.

Jag har också förmånen att inleda en av de viktigaste utbildningarna som Västerås arrangerar. Det handlar om barnkonventionen och vad som händer när den blir svensk lag.

Men nu ska jag ta en promenad med hunden och därefter försöka få några timmars sömn.

Kommentarer