Mötesfri dag

Det händer inte ofta att jag har en mötesfri dag. Mötesfri i den bemärkelsen att man inte har några bokade möten alls. Men det har jag haft idag. Har haft några spontanmöten som är värdefulla men inga formella möten.
Möten människor emellan är viktigt. Vår värdegrund i Västerås har rubriken alltid bästa möjliga möte.
Sen är det inte alla möten som blir bra för det. Kommunikation människor emellan kan vara riktigt svårt och ibland blir det missförstånd. Men strävan måste vara att alla möten ska vara bästa möjliga.

Jag har ägnat dagen åt förberedelser och planering. Försöker boka så mkt verksamhetsbesök som det är möjligt. Jag tycker att det är viktigt att man som politiker är ute i olika verksamheter. Det ger mig inputs och det ger mig förståelse för hur mina politiska beslut påverkar deras vardag. Det ger också en möjlighet för dem att ta upp saker som de vill prata om med mig om direkt vilket jag tycker är jätteviktigt. Så jag ser fram emot en spännande höst med många besök. Läste i Fredrik Reinfeldts bok att han hade 300 besök på 1,5 år tror jag att det var. Riktigt så många hinner jag inte med i höst men det blir en hel del. Jag återkommer med rapport om det.

Nu ska jag ta lite helg och umgås med familjen.




Kommentarer