Som man bäddar får man ligga..

Ett gammalt slitet uttryck men som faktiskt ibland är helt sant. Fast vi människor talar ju ogärna om det. Detta med att ta ansvar. Vi vill ju hellre ha en syndabock eller ett bondoffer. Någon som vi kan anklaga eller skuldbelägga. Att säga att det är mitt fel, jag tar ansvar det är väldigt ovanligt. Men som politiker kan man faktiskt inte smita från ansvar. Även om det ibland är så att man faktiskt inte fått information eller faktiskt inte har varit direkt inblandad så har man ett ansvar. Ansvar är också hur man hanterar när något dyker upp. Det är inte alltid så enkelt. Världen och omständigheterna är ju sällan så svartvita som det är i en kvällstidningsartikel.

Om några veckor hoppas jag kunna bädda en ny säng på riktigt. Vi var till möbelaffären idag och beställde en ny. Vår gamla trotjänare har gjort sitt efter 15 år och 5 flyttar. Planen vi hade när vi åkte till möbelaffären sprack. Objektet vi hade tittat ut som vi skulle provligga tittade vi inte ens på. Vi kom inte ens till den tilltänkta affären. Tänk så det kan bli. Jag föreslog nämligen att vi skulle kika in på en annan affär först och kolla in deras rea för att ha något att jämföra med. Det slutade då med att vi köpte en säng som inte var på rea. Men jag tror att det blir bra. Helt säker kan man ju inte vara innan man har sovit en hel natt i sängen.

Idag har jag också varit på kalas hemma hos min kollega Carin. Carin fyllde 50 år för ett par veckor sedan. Det var trevligt och mycket gott. Hoppas att hon fyller lite oftare.

Även om det har varit härligt att vara ledig så ser jag fram emot att börja jobba på riktigt igen. Smygstartar lite kommande vecka men sen är det full fart som gäller.

Kommentarer