Det här med frukostmöten

Frukostmöten tillhör definitivt inte mina favoriter. Ofta luras man dessutom på det här med frukost. En liten brödbit brukar vara det som skakas fram. För mig som roddar mellan 3-5 barn på morgonen så är det en extra utmaning. Här hemma är det flera tider att passa på morgonen och det går inte att åka hemifrån innan man vet att alla barnen har kommit med rätt skolskjuts.
Imorgon har jag ett frukostmöte som börjar klockan 8. Det är intressant. Vi ska träffa vård och omsorgsföretag. Imorgon är jag dock ensam vuxen på morgonen så det gäller att vara effektiv.


Den senaste veckan har jag för övrigt sett tydligt hur män håller varandra om ryggen. Det är inte någon direkt nyhet men jag hade hoppats att vi kommit längre när det ändå är 2016.


Det är väl svårt att inte kommentera det som händer med Västerås flygplats. Idag kom beskedet att styrelsens ordförande avgår. Det är bra att någon tar ansvar för den senaste tidens händelser. Personligen anser jag att hela styrelsen har ett kollektivt ansvar.
Next jet kom med ett pressmeddelande om att de fortsätter flyga från Västerås i alla fall för de ser hur bokningsstatistiken går stadigt uppåt så de tror på linjen till Helsingfors. Det är bra för jag tror på den också. Däremot tror jag inte på det ekonomiska risktagandet som i den upphandling som styrelsen valde att göra.


Vi hade nämnd idag. Viktigaste beslutet handlade om årsplanen för 2017. Vi beslutade enlligt det förslag som förvaltningen hade tagit fram. Sverigedemokraterna yrkade på avslag. Vi hade en skrivning i budgeten som handlade om ett framställande som vi gjort till stadsledningen som handlar om att nämnden kommer behöva en ramtilldelning om alla asylsökande får stanna i Västerås. Det rörde 2018. Sverigedemokraterna presenterade inte något eget budgetförslag de bara röstade avslag. Det är inte speciellt ansvarstagande.


Nu ska jag sova några timmar så att jag är pigg inför imorgon. Det blir en lång dag imorgon.





Kommentarer