Sovit dåligt

inatt har jag sovit dåligt. Vaknade vid 3 tiden och hade svårt att somna om. Ibland är det många tankar och funderingar som kommer på natten. I natt så funderade jag mycket på vår son och hans skolgång. Jag skrev en liten handlingsplan för hans resursperson för att underlätta situationen. Tyvärr är kunskapen om funktionshindret väldigt dåligt och det läggs mycket på föräldrarna att överföra kunskap. Det är tufft att man som förälder skall behöva kämpa för att sitt barn skall få sina rättigheter tillgodosedda. Det är en ständig kamp som bitvis är välidgt tröttsam.
Jag önskar att samhället hade sett annorlunda ut. Jag vet att det är många fler än vi som möts av fördomar, okunskap och rädslor. Rädsla för det som avviker från det vi kallar för norm.

Nu skall jag försöka göra ett lista ryck med tentapluggandet. I eftermiddag är det dags.

Kommentarer