Vad säger man?

när en av ens bästa vänner får genomgå något av det värsta man kan tänka sig? När inte orden räcker till.
Att finnas där tror jag är viktigare än alla fina ord. Ibland önskar jag att jag vore en god fe som kunde trolla bort allt tråkigt och sorgligt som så många behöver gå igenom.
Liver är det som drabbar oss alla och innehåller ganska likvärdiga ingredienser. Både glädje och sorg. Sen har vi dem orättvist och ojämt fördelade över livscykeln och vissa människor drabbas av större doser än andra.

Vad är en finanskris när livet är i gungning? När du precis har fått ett besked som vänder upp och ned på din tillvaro. När hoppets låga om framtiden släcks? Det där som skulle bli. Det blev inte.
Jag måste tillägga att jag mår bra. Det är klart att jag är påverkad av det som drabbat min vän.

De närmsta veckorna är det högt tempo som gäller. Nu skall både en PM rättning genomföras, en inlämning bli klar, ett första utkast till C uppsats presenteras plus att det är tenta i verksamhetsstyrningen. Känns som om jag skulle behöva 24 h extra om dygnet. Fast det går ju att ha ett högt tempo ett tag men inte någon längre tid speciellt inte nu.

Igår kväll var jag på ett möte i stadshuset här i Västerås. Det var intressant att lära sig mer om vad som händer på den politiska dagordningen i denna stad.

Kommentarer