Halt

är det ute just nu. Det har varit plusgrader och regnat hela dagen men nu ikväll är det kallt som bara den. Det är skönt att vi bara skall vara hemma och kura ikväll.
Nu är det officiellt med tillökningen i vår familj. Om allt går som det ska så får vi en ny liten familjemedlem i månadsskiftet mars/april. Det skall bli jättespännande.

De senaste två veckorna har varit välidgt händelserika. Har inte haft ork att skriva så mycket på bloggen.
Först var jag ärligt talat välidgt arg på vår statsminister när förhandlingarna om äktenskapet brakade samman. Nu har jag lugnat mig men jag tycker fortfarande att han som statsminister borde veta bättre och visa mer respekt för sina allianskamrater. Lite mer statsmannamässighet vore på sin plats. Nu är jag väldigt partisk men min partiledare Göran Hägglund har gjort ett fantastiskt arbete i denna fråga. Han har föreslagit kompromiss efter kompromiss men det blir svårt när allianskamraterna beter sig som våra tvillingar gör i sandlådan när de inte vill dela med sig av leksakerna. All heter till Göran Hägglund. Han är min statsministerkandidat vid nästa val.

På torsdag skall jag på mitt första möte med Individ och Familjenämnden här i Västerås. Det blir spännande. Det finns stora utmaningar i den här stan på det området. Framförallt vad gäller ungdomar och det förebyggande drogarbetet.

Kommentarer