Mångkulturella

är vi nu härhemma. I lördags flyttade två pojkar från Somalia hem till oss. De har bott i Sverige 2 respektive 3 år. Så nu har vi expanderat kraftigt på bara några veckor. 9 personer på väg mot 10 är inte så dåligt. Det är roligt och spännande. Vi får lära oss jättemycket nya saker om de olika länderna som finns representerade härhemma. Jag är glad att min man fått en sån fin uppfostran om att ha ett öppet hem och ett öppet hjärta för människor.

Igår hade vi seminarieum i skolan. Det sista inför slutseminariet i januari. Det gick bra. Vi fick några korrigeringar att göra men inte så farligt. Känns jätteskönt.

Den här veckan består annars mest i julförberedelser och att vila. Det har varit ganska mycket på sista tiden och då behöver jag lite tid för återhämtning.


Magen växer jättemycket. Pyret därinne verkar ha det bra. Häromkvällen gjorde den massa kullerbyttor. För övrigt så köpte jag vagnen som jag bokade. Dessvärre är jag så dålig på att ladda upp bilder så det får vänta. Nu känns det mer verkligt även om jag fortfarande har svårt att förstå att det verkligen skall komma en baby hit i slutet av mars.

Kommentarer