Tid

Tid är något som vi alla har precis lika mycket av. Vad vi gör med vår tid är däremot en helt annan fråga. Jag har inte prioriterat bloggandet den senaste månaden men, tiden har gått i alla fall.
I slutet av februari upptäcktes att jag hade högt blodtryck. En intensiv vecka med kontroller varje dag följde. Men efter ca en vecka så hade jag blivit så dålig att de var tvugna att besluta om akut kejsarsnitt. Så den 4 mars kl 13.27 föddes vår lille son Erik. Han vägde 2540 g och var 48 cm lång.
Tidne efter det har varit lite omtumlande och intensiv. Första tiden var vi inskrivna på barnkliniken för att Erik behövde sola. Sen tar det tid att hitta rutiner och för familjen att förhålla sig till en ny familjemedlem.
Storasyskonen har varit fantastiskt duktiga. De är både hjälpsamma och jättegulliga mot honom.

Ibland önskar jag att man hade fler timmar på ett dygn. Har haft lite svårt att hinna med och prioritera skolarbetet. Försöker ta tag nu så att jag inte halkar för långt efter. Det är två jätteroliga kurser som jag läser men det tar lite tid att plöja igenom de böcker som krävs för att lyckas. Som tur är börjar lillpysen bli lite stadigare så att det går att kombinera läsande med ammande. Mycket ammande blir det.,

Igår hade vi planeringsmöte med Rikstingskommittén. Det blir jättekul när ca 600 kristdemokrater invarderar stan i sommar.

Nu skall jag läsa vidare i boken om teambuildning.

Kommentarer