Semester

Imorgon bär det av till en efterlängtad semestervecka. Djerba är slutdestinationen. Det blir härligt. Senast vi var där så fanns det varken mobiltäckning eller internet att tillgå. Då är det semester!

Göran H har idag haft ett tal och förklarat vad han menar med verklighetens folk. I den beskrivningen känner jag mig ganska vanlig. Jag tycker att Playa del Sol är trevligare att titta på en ett politiskt käbbelprogram nej menar debattprogram. (de flesta blir rätt käbbliga).

Tomas Bodström går till attack på sin blogg över Tv4 granskning av hans närvaro i Riksdagen. Men oavsett vad han säger eller tycker om tv 4 så får han faktiskt betalt för att vara i Riksdagen och votera. Det är ju det vi väljer företrädare till. På min tid så var vi arvoderade 24 h om dygnet för att sköta vårt uppdrag. Men det kanske är annorlunda nu. Det är ju trots allt 7 år sedan jag lämnade. Sen kanske det är så att Bryssel har tagit över så mkt beslutande makt att vi inte behöver heldygnsarvoderade Riksdagspolitiker. Det kanske räcker med halvtid? Annars kanske det är läge att damma av ett gammalt KDU förslag att minska antalet ledamöter med 100 personer.
Mycket att fundera på men nu skall jag få några timmars sömn innan det är dags att köra till Arlanda. Mot paraplydrinkarna!

Kommentarer