Däckad

har jag varit ett par dagar efter vaccinationen. Men det hade säkert varit värre att få svininfluensan.
Får se om jag orkar släpa iväg mig själv till träningen.

Hörde att Hallstahammar skall besluta om de skall bidra med en blomma till kronprinsessans brllop nästa år. Det måste väl ändå kungahuset kunna stå för själv. De har ju fått förhöjt apanage på grund av bröllopet. Dessutom har pappa kungen ett antal miljoner i aktier. Han får väl precis som många andra pappor öppna börsen när det är dags för barnen att gifta sig.
Jag undrar egentligen vad det är för budget på detta kommande princessbröllop? Hur mycket är det rimligt att skattebetalarna är med och finansierar? Jag håller med de som påstår att det har ett värde för samhället men till vilket pris då? När Sveriges kommuner tvingas till sparpaket kanske man som signaleffekt också fundera på nivån av skattepengar på det hela.

Kommentarer