Pengar igen

har nu fått info om att de statliga pengar jag skrev om tidigare får gå till nödvändiga investeringar också. Sanningen är ju den att flertalet av dessa verkligen behövs. Vi behöver renovera rulltrappor plus lite annat som kostar en del pengar. Det kan också bidra till att skapa fler arbetstillfällen i den här kommunen.

I mitt hjärta kommer barnen först. Det är en av anledningarna till att jag engagerade mig politiskt. Jag är en känslomänniska som blir känslosam. När saker drabbar mina egna barn så blir det extra känslosamt. När jag engagerade mig i frågan om barnomsorg och skolbarnomsorg så var det inte i första hand som mamma utan som politiker. Nu har situationen förändrats för nu har jag sen ett par dagar sen fått besked om att detta slår hårt mot min egen familj. Nu är mitt engagemang i frågan i första hand som mamma. Vill man ha Kristdemokraternas officiella ståndpunkter i barnomsorgsfrågorna så får ni vända er till de representanter som är valda till det i den här kommunen. Just nu är jag för känslomässigt involverad för att kunna vara balanserad.

Kommentarer