Sömnbrist

har man väl mer eller mindre som småbarnsförälder. Är det inte det ena barnet så är det andra. I natt var det inte barnen direkt som gjorde att jag hade svårt att sova. Igår var jag på möte på sonens skola. Där får jag besked om att vi blir direkt drabbade av de nya reglerna som politikerna i grundskolenämnden beslutat om.
Som det ser ut nu så varslas två personer varav den ena är min sons assistent. Jag tror inte att de som inte levt nära ett barn med de funktionshinder som min son har förstår hur smärtsamt det är för honom. Det är svårt för utomstående att förstå hur det påverkar hela vår familj. Förändringar skapar stor oro och under en övergångsperiod påverkar det både sömn, humör, beteende.
Just nu fungerar det bra för honom och det känns jättejobbigt att äventyra det. Men det bryr sig väl inte de som bestämmer om. De ser ju bara till kronor och ören, inte hur det påverkar barnen.
Jag skall överväga min politiska framtid i den här kommunen.

Kommentarer