Är alla åsikter ok?

Vi har förmånen att leva i ett land med yttrandefrihet och åsiktsfrihet. Det är något vi skall vara stolta, glada och tacksamma för.
Jag är allvarligt oroad över Sverigedemokraternas framfart i vårt land. SD är ett främlingsfientligt parti som inte enbart vill begränsa invandringen utan även göra sig av med människor som redan bor och verkar här med en utländsk bakgrund. Jag är familjehemsmamma till två pojkar från Somalia som har levt med oss i drygt ett år. Jag vill att det fortsatt skall få känna trygghet och glädje över att få bo i vårt land.

Jag vet inte om jag tycker att det är ok att ha åsikter om att utvisa alla personer från andra länder. Det är en sak om personerna i fråga har begått kriminella handlingar men i övrigt. Personer som begår kriminella handlingar skall naturligtvis lagföras.

Sverigedemokraterna försöker släta över många av deras tidigare uttalanden för att bli rumsrena. Men jag tror att grunden finns kvar. Skrapar man lite på ytan så kommer det upp främlingsfientliga uttalanden som inte är ok.

Det är jätteviktigt att använda sin röst den 19 september. Rösta på det parti som står upp för alla människors lika värde och som inte kränker människor med utländsk härkomst.

Kommentarer