Röd-grön smörja

Sahlin, Ohly och Eriksson, ni har faktiskt inte något med att göra hur jag och min man fördelar våra föräldradagar i föräldraförsäkringen. Ert förslag på kvotering visar att ni inte har en aning om hur verkligheten ser ut bland oss "vanliga" människor. Sahling har ju inte haft ett vanligt jobb under hela sin livstid. Något år som egenföretagare, visst men det är inte mkt att skryta med.
I vår familj driver min man ett företag tillsammans med en kollega. Det är inte helt lätt att trycka på pausknappen och vara hemma på heltid i ett x antal månader då. Det handlar i vårt fall inte om ekonomi utan om andra saker. Men oavsett det så har jag inte någon skyldighet att redovisa hur vi väljer att fördela våra gemensamma föräldradagar. Det är ett beslut som jag och min man fattar. Vi vill inte ha någon inblandning av Sahlin eller någon annan politiker för den delen heller.


Jag lyssnade på delar av partiledardebatten i agenda. Det är skönt att oppositionens förslag kommer upp i ljuset så att väljarna har alternativ att välja emellan. Men, det är pinsamt. Pinsamt att de är så oense, pinsamt att de vill fortsätta skapa ett samhälle där politiker vet bäst. Där de klappar oss vanliga medborgare på huvudet och ger lite allmosor då och då. Ohly avslöjade i debatten att det skulle bli tokigt om vi människor fick för mycket att säga till om själva.

Nu är det alliansen som gäller. De är de som är bäst på att regera. De är de som är bäst på att skapa förutsättningar för ett blomstrande näringsliv så att kakan blir större. Att det finns mer att fördela. Att människor får ha makt över sitt eget liv. Frihet att välja.
Rösta på partiet för Familj, frihet, företag!!

Kommentarer