Skolarbetsinspiration behövs....

Sitter och försöker skriva på min del av den caseanalys som vi skall lämna in på seminariet imorgon. Denna gång är det mycket svårare och caset mindre intressant. Det handlar om han som startade företaget Gardenburger och deras utveckling.

Har skickat en artikel till Vlt idag. Får se om de tar in den. Det är en liten programförklaring om vad jag vill arbeta med om jag skulle få förtroendet att bli Riksdagsledamot igen.

Var på samtal på handikappcentrum idag. Varför heter det så? Varje gång man kommer dit känns det som om man får en stämpel i pannan. Inte någon trevlig känsla alls. Mina barn är inte handikappade. Det stället borde verkligen byta namn. Sen är de jättebra de som jobbar där.

Hade planerat att gå på ett årsmöte idag men det funkade inte. Mannen blev försenad med tåget och jag måste få färdigt min del av skolarbetet. Det får bli en annan gång.

Det skall bli skönt när den här kursen är slut och jag kan fokusera mer på jobbet och på valkampanjandet. Men, det är en väldigt intressant kurs som jag har stor nytta av. Dilemmat är bara att det ibland blir split visions.

Kommentarer