Valfrihet för vissa

Lars Ohly är upprörd. Expressen publicerade en artikel som handlade om de skolor som han valt åt sina barn. Lars Ohlys båda barn har gått och går i privatskolor. Skolor som han själv vill förbjuda. Det rimmar illa. Jag anser att dina barn har rätt att få gå i vilka skolor de vill men, jag anser inte att du Lars Ohly har rätt att förbjuda mina barn detsamma.

En av de största orsakerna till att jag engagerade mig politiskt var just rätten att få välja skola. Vänsterpolitikerna i den kommun jag växte upp ville tvinga mig att välja gymnasieskola i en annan kommun än den jag ville gå i. Jag vill inte ha tillbaka det samhället.

Är man partiledare får man tåla att bli granskad. Framförallt om man företräder en syn som vill begränsa friheten för andra men själv utnyttjar man den gladeligen. Det är inte riktigt ärligt. Värderingarna gäller inte då jag slår igen dörren till min bostad.

Nej vi behöver ärliga politiker. Låt inte vänstern på chansen att förstöra ett väl fungerande valfrihetssystem. Låt inte vänstern tvinga oss tillbaka till en försvunnen tid då politiker bestämde över människors huvuden.

Kommentarer