Vasaloppet

"orginaltävlingen" startar idag. Det är det 86:e loppet. Vasaloppet fyller en viktig funktion. Det är en folkfest, en historiebärare och en kulturtraditionsbärare. Vi behöver dessa traditioner. De fyller en viktig funktion i samhällslivet. Vasaloppet handlar inte enbart om idrottshistoria.
Jag har bestämt mig för att försöka genomföra tjejklassikern. Har satt som mål att göra det innan jag fyller 40, tror att det krävs minst ett år av ordentlig förberedelse för att klara det. I somras började jag träna aktivt några veckor sen fick jag ont i höfterna igen och fick lägga ned det ett tag. Nu tränar jag pilates en gång i veckan vilket är alldeles för lite för en sån satsning. Jag behöver komma igång ordentligt med konditionsträning. Men jag får säga som i Astrid Lindgren filmen..."nej men vet ni vad inte just idag. Jag gör det helst en annan dag..."

Idag är det ettårsfirande som står på agendan.

Kommentarer