Morgonpigg

med småbarn så blir man ofrivilligt morgonpigg. Jag är relativt morgonpigg i grunden men att bli väckt vid 5 tiden har sina utmaningar. Det krävs lite extra för att hålla tålamodet på plats då.

En jättebra helsida i Vlt idag om Göran Hägglunds besök igår. Jätteroligt! Tack alla som var inblandade i och omkring detta.

Nu är det bara 15 dagar kvar på denna valrörelse. Det som hänt de senaste dagarna är att tonen mellan blocken har blivit något åtskruvad. Socialdemokraterna har valt ett fult angrepp på familjen Reinfeld som de påstår enbart är fakta. Förtal är fakta när det produceras på Sveavägen 68 i Stockholm. Jag tycker att det är ett riktigt lågvattenmärke. Vill Svenska folket verkligen ha ett parti som agerar så som regeringsbärare? Jag hoppas verkligen inte det.

Igår i valstugan fick jag frågan om hur Sverige ser ut om vi får styra i 10 år. Inte helt lätt att svara på. Framtiden är svår att helt sia om. Men jag tror att i alla fall den arbetslöshet vi upplever idag då är ett minne blott.

Kristdemokraterna behöver få ett större inflytande för att få en bättre balans regeringen. Det är inte bra när ett parti får dominera för mycket.



Kommentarer