Guds straff

Enligt en republikansk politiker Marshall från Virginia så är jag och alla mammor som fått funktionshindrade barn straffade av Gud. Det beror enligt honom på att jag och mina medsystrar gjort abort i våra första graviditeter.
Om jag nu ska outa mitt privatliv kan jag avslöja att jag har aldrig genomgått ett sådant ingrepp.

Jag tror bevisligen inte på samma Gud som Marshall. För den Gud jag tror på är kärlek och är god mot människorna. Han skickade sin son för att sona våra synder.

Gud straffar ingen med att ge ett barn med funktionshinder. Jag mår illa av den typen av påståenden som Marshall gör.

Mitt Romney du borde se över vilka människor du omger dig med. Att slå på mammor som redan lever utsatta. Som mer eller mindre är beroende av stöd från samhället och lever med den livssorg det är att få ett funktionshindrat barn. Marshall borde skämmas och jag hoppas att Mitt Romney aldrig blir vald till USAs president.

Kommentarer