Intensiv dag

var gårdagen. Började tidigt på morgonen nere i stadshuset på Barn och Ungdomsnämndens beredningsutskott. Skolomställningen var punkten jag var inbjuden att lyssna till. Staben håller på med en utredning och presenterar olika följdverkningar.

Socialdemokraterna är fortfarande helt låsta. De vägrar lägga ned en högstadieskola trots att vi har 2 st för många totalt i Västerås. Det är svårt att nå en samsyn då.

Hade efter det en kort avstämning med Kristdemokraterna i Västerås ordförande inför kvällens styrelsemöte.

Ett pass på gymmet hann jag med också. Försöker göra 3-5 pass i veckan. Oftast blir det 4.

Efter en god sopplunch i Pingstkyrkan var det seminarie på mdh om konservatismen. Hur ser dagens konservatism ut?

Mannen och jag hann äta en snabbmiddag på partikansliet innan han gick på studiebesök på teatern och jag förberedde några punkter till styrelsen.

Styrelsemötet avlöpte väl. Styrelsen beslöt att nominera mig till en utbildning. Får reda på om 2-3 v om jag blir antagen.

Hem kom jag vid tiotiden. Slöade då en stund i soffan för att smälta alla intryck.

Kommentarer