Grattis Göran!

Till en riktigt bra rekrytering. Lars Adaktusson blev idag medlem i Kristdemokraterna och aviserade sin kandidatur till Europaparlamentet. Både via en artikel i DN och vid en gemensam pressträff med Hägglund.
När jag läste artikeln i morse var jag först lite skeptisk. Adaktusson lyckades dock övertyga mig på pressträffen. Han uppvisade en gedigen ideologisk kunskap och såg Kristdemokraterna som en del av den stora världsrörelse som vi är.

Jag hoppas att ombuden kompletterar Adaktusson med en kompetent kvinna. Gärna någon med miljöprofil eftersom EU frågor är mycket miljö.

Nu startar den interna processen med provvalet och slutligen beslut om lista i slutet av april på partifullmäktige.

Själv fortsätter jag läsa om demokratiteorier. Just nu om professor Dahls proceduriella teori.

Marcus Birro har skrivit en bra krönika i dagens Expressen. Har dessvärre ingen länk. Men surfa in och läs.

Kommentarer