Näthat

Blir illa berörd över det näthat som finns mot framförallt kvinnor.
Har själv fått en hel del anonyma hot tidigare. Det är väldigt olustigt.
Det värsta är dock när det drabbar mina barn. Förra valrörelsen kom jag hem halvsent en kväll och möttes av två skräckslagna barn. Det hade ringt en man som påstod sig vara polis och sa att de måste låsa dörrarna för annars kommer tjuvarna som står utanför erat hus att komma in.
Vid ett annat tillfälle ficj jag kommentarer här på bloggen om att min son som är funktionshindrad borde gå samma öde till mötes som judarna under andra världskriget.
Vad är det för människor som ger sig på barn? Jag tar gärna tuffa åsiktsdebatter men när det går till angrepp mot mina barn då har det definitivt gått för långt.

Martin Luther King sa att den största faran är inte onda människors ondska utan goda människors tystnad. Det tror jag på. Låt inte näthatet vinna!

Kommentarer