Rekrytering

För närvarande upptas den mesta delen av min tid av rekryteringar. Jag håller som bäst på att rekrytera personal till det företag där jag tillträder som vd i juni samtidigt som i mitt uppdrag som 2:vice ordförande i Mimer deltar i rekryteringsproessen av en ny vd.

Rekryteringar är bland det svåraste som finns. Det gäller att tänka strategiskt både på lång och på kort sikt. Vad behöver "mitt" företag och vad behöver Mimer och Västerås. Västerås är som stad inne i en spännande utvecklings och expanderingsfas. Mimer är en viktig aktör i det arbetet. Då behövs rätt person på den platsen.

Till de tjänster som jag har utannonserat i mitt företag så har jag fått in 176 ansökningar. Det tar en del tid att gå igenom alla dessa. Vill ju inte tappa något guldägg. Det är så duktiga människor som sök så det kommer vara svårt.

Paralellt med dessa rekryteringar så försöker jag tentaplugga inför tentan den 3 maj. Det handlar om vetenskaplig metod. en hel del ar jag gratis eftersom jag redan har skrivit en c uppsats men det är ändå många begrepp som skall pluggas in.

Sen är det fredag också och det är jättehärligt.

Kommentarer