Ruskväder och Mimerår

Nu ikväll är det riktigt aprilväder. Trots det trivs vi enormt bra här på vår udde. Västerås Manhattan kallas den. Regnet bidrar i alla fall till att vi snart blir av med isen och att det blir vår på riktigt. Det har vi längtat efter länge.

I år blev det ingen solresa under vintern och inte förra året heller. Ja jag vet att det är ett ilands problem. Ibland underar jag om jag är född i fel land för jag ogillar vinter och kyla så mycket och det har vi haft alldeles för mycket av den här säsongen.

Mars har vädermässigt varit fin månad men vi har legat sjuka nästan hela familjen. Jag åkte på en ordentlig influensa. Det är ingenting jag rekommenderar. Det har inte blivit så många bloginlägg då.

Politiskt händer det en del men ännu mer på jobb och studiesidan. Just nu läser jag en kurs i metod och förbereder för en b upsats i statsvetenskap. Samtdgt har jag fått jobb som vd för ett litet nystartat finansbolag och håller på som bäst med att rekrytera folk till det. Det är roligt och spännande men mycket jobb. Jag återkommer om det.

Igår var bostadsminister Stefan Attefall på besök i Västerås. Först blev det lunch på varda och sen talade han på Mimeråret. Attefall ha många utredningar på gång som om de blir verkstad kan bli riktigt bra.Sverige behöver mer byggande.

Hissen i vår fastighet står still. Det har den gjort sen i måndags. Det börjar bli riktigt tröttsamt. Vi bor högst upp på 7:e våningen. Det begränsar livet oerhört. Mitt ben som jag kämpar med efter sjukdomen mår definitivt inte bra av att gå i trappor. Men mest tänker jag på de som öht inte kan gå utan hjälpmedel hur löser de situationen fö dem? De blir ju helt isolerade vid såna här tillfällen. Tydligen är det ett styrkort som är trasigt och som är svårt att få tag på. Vekar jätemärkligt för detta kan ju inte vara den enda hissen i Sverige med denna modell? Huset är ju för övrigt ganska nytt. En hiss ska inte gå sönder efter bara 5-6 år. Så nu får svärmor skjuta upp sitt besök och mna föräldrar kan jag inte heller träffa i helgen inte hos oss i alla fall och det är tveksamt om jag själv kan ta mig upp och ner igen.








Kommentarer