Flexibilitet

Som politiker behöver man vara flexibel. Det är få personer som lyckas inom politiken med att ha låsningar.
Flexibilitet är något man tränar mycket på som småbarnsförälder. Igår kväll hade vi planerat att ha goda vänner på middag. Dessvärre vaknade lillkillen med magont och naturligtvis var det magsjuka. Det finns ju roligare saker att göra en lördagskväll än att tvätta nedspydda kläder. Men det hör ju till livet..Vi fick en trevlig fredagskväll hos goda vänner i alla fall. Fick se en bra förvaringslösning av leksaker som jag kopierade.

Nu mår han som tur är bra igen.

Ikväll är det partiledardebatt i Agenda. Det blir intressant att se om det har något nytt att komma med eller om det är lika förutsägbart som tidigare.

Har tagit tag i det här med träningen ordentligt igen vilket är välbehövligt. Försöker hantera kosten också men det är mycket svårare. Men jag vill ha resultat och då finns det inget annat sätt. Det går inte att fuska sig till en vältränad kropp. 40 min på crosstrainern blev det idag med 6,1 km som resultat. Det finns potential att förbättra det igen. Mitt rekord ligger på 5 km på 23,15. Sen körde jag ett styrkepass för hela kroppen. Det kommer nog att kännas imorgon. Jag har ändrat mitt träningsupplägg till att köra fler set. Tidigare använda jag nautilusmetoden där man gör bara ett set. Just nu tror jag på det nya och tror att det kommer bättre resultat med det.

Det har blåst en hel del på udden idag trots att det har varit jättefint väder. Tyvärr blåste det så att det var nästan helt omöjligt att använda vår fina terass. Förhoppningsvis kommer det andra fina dagar när det inte är så. Vi har i alla fall grillat två gånger idag. Fast matintaget fick ske inomhus. Tll lunch grillade vi lax i foliepaket med purjo och färska kryddor. Till det serverades ungsrostade grönsaker med en myntayoughurt. Riktigt gott blev det.

Jag var ute en lång stund med barnen i lekparken. Vi har en jättefin lekpark precis utanför dörren. Det är jättehärligt. Jag saknar inte villan alls.Nu börjar vi få mer och mer ordning här men det är lite förvaringsprylar kvar. Vi har nu fått villan uthyrd och ska tömma den p våra sista personliga saker som vi vill ha här. Det är jätteskönt för alla parter.

Kommentarer