Midsommar

Har precis firat en trevlig midsommar och hopas att mina kära läsare av bloggen gjort detsamma. De senaste två veckorna har bara rullat på i högt tempo. Har precis börjat arbeta heltid igen efter två år och det kräver sin kvinna. Det tar ett tag innan nya rutiner hinner sätta sig och lagom till att man varvat upp och hittat dessa så är det dags för semester. Jag tror att jag har ett av de roligaste jobben som man kan ha.

Idag fick jag läsa i tidningen om att jag bor i ett getto. Det var en insändare som klagade över arkitekturen och över att husen byggs för tätt. Hon har inte varit i vår fantastiska våning med den fantastiska vy vi har över Mälaren. Helt obruten Mälarvy som ger en enorm frihetskänsla. Det finns säkert andra lägenheter i samma område som inte har det men att döma ut ett område på det sätt insändarskribenten gjorde är oseriöst.

Här är två bilder tagna från vår terass.








Skulle inte riktigt kalla det för getto.På vår bröllopsresa för 14 år sedan åkte vi till Domnikanska Republiken. Där besökte vi en riktig kåkstad. Det var ett riktigt getto i ordets rätta bemärkelse.
Jag är stolt över Lillåudden där jag bor.




Kommentarer