Min udde


Fullkomligt älskar vyn från vår terass. Det är en av de bästa sakerna jag gjort att flytta hit. 
Haft en mysig fredagskväll. God mat. 

Såhär i nomineringstider när listor snart ska fastställas så börjar människor att positionera sig. Nominerinstider framkallar både folks bästa sidor och de värsta har erfarenhet genom åren att vissa inte drar sig för någonting för att nå en önskad position. 
På ett sätt är det inte konstigt. Politik handlar om makt och alla som på något sätt engagerar sig vill ju ha så mycket inflytande som möjligt. 
Jag hoppas att vi får en bra process under hösten. Ingen mår bra av skyttegravskrig. 

Sen är jag förundrad över den politiska kulturen i Sverige när man jämför med vårt grannland Norge. I Norge är det fint och modigt att berätta vad du vill. Norska KrF ledaren gick ut för någon vecka sedan och berättade att han vill bli minister efter nästa val. 
Skulle du antyda något sådant i Sverige så får du garanterat aldrig frågan. 
Jag gillar den norska öppenheten. Jag vill själv ha politiker som vet vad de vill och vart vårt land är på väg. 

Kommentarer