Hatar cancer!

Jag önskar att man kunde lagstifta bort den där hemska sjukdomen som bara förstör och förgör människor. Igår fick en älskad hustru till en partikamrat sluta sina dagar på grund av den sjukdomen.
Visst är det så att idag överlever många men det är en fruktansvärd kamp att gå igenom. Jag tror att de flesta har någon/några i sin närhet som är drabbade på något sätt. Sjukdomen kommer oftast när man minst anar det. Den flyttar in som en ovälkommen gäst som bara biter sig fast. Det drabbar inte bara den sjuke utan även alla som finns i dens sjuke personens närhet. Jag vill skicka en extra tanke och bön till alla drabbade just denna dag. Jag hoppas att forskare någon gång kan lösa cancerns gåta och att vi på så sätt kan utrota denna fruktansvärda sjukdom.

Göran Hägglund inledde Kristdemokraternas Riksting i Karlstad igår och höll kanske sitt allra bästa politiska tal som han någonsin hållit. Det var riktigt inspirerande att lyssna på även om jag denna gången fick göra det från tv soffan.

Idag har varit en spännande jobbdag. Vi håller på och tittar på nya lokaler till vårt kontor i Västerås. Tror att det kan bli riktigt bra. Nu ska jag jobba någon halvtimme till eller så innan jag tar ledig helg. Ledig och ledig förresten helt ledig är man sällan som egen företagare eller som jag anställd i familjeföretaget. Det är oftast något som dyker upp som man måste ta tag i. Sånt är livet.

Vill önska alla bloggläsare en riktigt trevlig helg.

Kommentarer