Bryssel


En fantastisk vy över parlamentet.

Jag har haft en jättebra dag i Bryssel. På förmiddagen tog jag en promenad runt politiska kvarteren där parlamentet och några andra institutioner ligger. Därefter gick jag till parlamentet och träffade Sofia Damm och Alf Svensson. 
Efter det mötte jag upp med min grupp som jag är här med och vi promenerade till en konferensanläggning. Där åt vi stående lunch innan konferensen började.  Konferensen handlade om att bygga energieffektiva hus. Eurhonet har tagit fram ett koncepthus. Intressant men dyrt för oss i Sverige att bygga. 

Jag gick tillbaka till parlamentet vid 17 tiden och träffade Jesper Haglund. Vi hade ett intressant samtal om kommande EU valrörelse och några aktuella EU frågor. Jag är taggad för valrörelsen och taggad att kampanja för det. 



En bild från baksidan av parlamentet. 

På kvällen var vi på en middag på en restaurant. Det var trevligt men tyvärr hade de ett band som spelade livemusik med en musikstil som jag inte gillar alls. Det blir en pina då. Jag är annars en allätare på musik men jammjazz nej tack. 



Kommentarer