Det stormar

Det stormar just nu i södra Sverige. Stormen Simone blåser med orkanvindar utanför Hallandskusten. Imorgon tros bli en riktigt blåsig dag. All järnvägstrafik i södra Sverige har stoppats för de vågar inte ta några risker. Här i Västerås blåser det litegrann men regnar desto mer.

Vår fina drottning Silvia har det lite blåsigt just nu. Otrohetssiten Viktoria Milan använder henne i en reklamkampanj. Det är djupt oetiskt tycker jag. Drottningen är kanske den kvinna i Sverige som allra mest har talat om och visat med sitt liv hur viktigt hon tycker att "family values" är. Att använda henne på det sättet tycker jag är fruktansvärt. Kampanjen borde stoppas omedelbart. Företaget tar några påståenden om hennes man som en sanning. Nu får hon lida ännu mer än hon redan gjort när det sprids dynga. Vad är vinsten med det? Drottningen kan knappast ställas till svars för någonting annat än sina egna handlingar. Hon har knappast valt att medverka i denna reklamkampanj.
Jag hoppas att hovet gör en anmälan mot denna vedervärdiga reklam.

Idag har jag förutom att arbetat valplanerat lite inför valkampanjen till Europaparlamentet. Det kommer bli grymt kul. Jag har klippt till mig också. Bildbevis kommer lite senare.







Kommentarer