Dyr skolkning

Dagens dyraste skolkning står Mikael Damberg, Carina Hägg och Jonas Sjöstedt för. Sjöstedts partikamrat hade missat att meddela att han var utkvittad så ingen skugga över honom. De andra två närvarade inte vid dagens omröstning om höjningen av brytpunkten i kammaren. Det gjorde att regeringens förslag vann med en röst. Jag hoppas att de andra två har bra förklaringar till denna miss.

Så en röst kan göra skillnad. En röst kan göra skillnad både i Riksdagen när beslut fattas men också i Europaparlamentet. Imorgon ska Kristdemokraternas lista fastställas på partifullmäktige. JAg är jätteglad att jag har blivit föreslagen att få vara med. Jag vill väldigt gärna till Bryssel för att vara den där rösten som faktiskt gör skillnad. Jag hoppas att ombuden fattar ett klokt beslut imorgon.

Direkt efter partifullmäktige är det en utbildning för alla som får förmånen att kandidera. Den pågår till sent på fredagskvällen och i princip hela lördagen. Räknar med att vara hemma vid 19 tiden på lördagskväll.
Rösten är fortfarande inte vad den borde vara. Hoppas att rösten håller. En röstlös politiker är ju inte bra :-)

Nu skall vi äta en höstgryta till middag.

Kommentarer