Pumpapaj och kärnvapen

Medan USA varit upptagna med att lösa sin egen ekonomiska kris och haft administrationen nedstängd så har Iran fått fortsätta arbeta fritt med sitt kärnvapenprogram. Enligt artikeln nedan så är Iran bara två veckor ifrån att kunna tillverka egna atombomber.
Israel kommer naturligtvis aldrig att tillåta att så sker för de kan bli utplånade på nolltid om dessa används.

http://www.timesofisrael.com/iran-two-weeks-away-from-weapons-grade-uranium/

Jag är oroad för situationen i Mellanöstern. Jag är orolig för vad som händer om Iran fortsätter med sitt kärnvapenprogram. Jag är orolig att världssamfundets ansträngningar inte lyckas fullt ut. Jag vill ha en kärnvapenfri värld. Vi har oerhört lite debatt i Sverige i frågan. Vi är så upptagna med att hantera andra viktigheter i debatten som tv licensbetalningar exempelvis.

Ikväll har jag gjort min första pumpkin pie. Den blev supergod. Det är lite meck med att gröpa ur köttet ur pumpan men det är värt besväret. Ska försöka övertala maken att ha lite fest i helgen. Då är temat givet.



Kommentarer