Sinnesro och testångest

"Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden.
Låt dock aldrig min sinnesro bli så total att den släcker min indignation över det som är fel, vrångt och orätt. Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder och vreden slocknar i mitt bröst.
Låt mig aldrig misströsta om möjligheten att nå en förändring bara för att det som är fel är lag och normalt, att det som är vrångt och orätt har historia. Och låt mig aldrig tvivla på förståndet bara för att jag är i minoritet. Varje ny tanke startar alltid hos en ensam."

Ibland är det så svårt att bara stanna upp och reflektera. När man är som jag en spontan person blir det ibland så fel. ibland önskar jag att jag kunde lägga mer band på mig själv. Spontana uttryck kan ibland såra andra och det är inte roligt. Det är sällan meningen att det skall bli så men det händer..

När vi gick hem från förskolan idag stannade vi till i lekparken utanför vårt hus. Erik hade flera kompisar som var där och det var en härlig höstdag. Varmt och fina färger. Då gillar jag hösten. Det var kvalitetstid med de två små förskolebarnen. 

Har lite provångest inför fredagen. Det är mycket att hålla i huvudet. Ska fortsätta läsa lite mer nu ikväll. Vissa saker som det str om i sinnesrobönen ovan kan vi itne påverka medan andra kan vi påverka. Om jag inte läser något till på fredag kan jag inte räkna med att klara testet. Om jag läser ordentligt så kan jag göra så gott jag kan och hoppas att jag inte slarvläser frågorna. Då har jag alla möjligheter att lyckas. 
Nu hoppas jag att jag har sinnesro så att jag kan lära mig så mycket som möjligt. 

Kommentarer