Skattehöjarpolitik

Det blir inte fler jobb genom att höja skatterna i Sverige. Miljöpartiet och Vänsterpartiet tävlar just nu om vem som är duktigast i klassen när det gäller skattehöjningar.
Jag tycker att det är bra att de föreslår stora skattehöjningar för då blir skillnaden melan det jag själv står för och dem tydligare för väljaren. Jag behöver inte vräka ur mig allt jag tycker om skattehöjningar för de flesta läskunniga tänkande människor som tar sig tid att läsa min blogg förstår nog att om skattehöjningar tycker jag inte. Ibland är det ett nödvändigt ont men inte när vi har en ekonomi som i stort sett går bra. Då handlar det mer om att ha rakryggade politiker som står upp för prioriteringar. Att sticka huvudet i sanden och föreslå skattehöjningar löser ju itne grundproblematiken.

Annars håller jag på att plugga för fullt. Har en swedsec licensieringstenta nästa fredag. Det är ganska mycket som jag måste ha lärt mig till dess. Svårt bara att hålla fokus just nu. Det finns så många saker att engagera sig i.

I natt var ingen rolig natt. Vaknade när jag sov som bäst över att minstingen lg och grät. Hon brukar normalt sett sova varje natt utan att vakna. Jag masade mig upp och hämtade henne. Sen dröjde det ju inte länge innan storebror också hade vaknat och ville sova i min säng. Det fungerar inte. Det blir inte mycket till nattsömn då. Storebror gick med på efter lite övertalning och några kramar att lägga sig i storebrorsornas rum och somnade sedan om. Lillskruttan somnade också om på nolltid när hon fick ligga nära men deras mamma tog lite extra tid på sig att somna om. Jag beundrar alla mammor därute som kämpar med sömnen. Jag är så bortskämd med att det bara funkar.

Nu ska jag återgå till mina riskanalysberäkningar. Wish me good luck next friday.




Kommentarer