Tack

Tack för all respons jag fått på gårdagens berättelse här på bloggen. Jag vill bara tillägga att idag är jag helt frisk i min kropp. Äter inga mediciner alls längre vilket är jätteskönt. Det var en tuff resa att nå dit jag är idag men det har varit värt varenda svettdroppe p gymmet, varenda träningsvärk och benvärk.

Vi vet itne varför vi får gå ienom tuffa saker i livet. Tror aldrig att svaret på frågan varför fåtr ett bra svar. Den dag vi möter den som kan svara på varför så tror jag inte att vi då är så intresserade av att veta. Då kommer vi nog vara fullt upptagna med annat. Jag brukar ibland säga rent krasst att det enda vi vet säkert om livet rent krasst är att det är orättvist och att det har en 100% ig dödlig utgång. Dock vet vi aldrig hur långt eller kort liv vi får. Därför är mitt råd att ta tillvara på det liv som du har. Det försöker jag göra efter bästa förmåga.
Idag har varit en fantastiskt fin höstdag. Vi tog oss iväg på Öppen Domstol en stund och sen hade Sjöstridsskolan från Karlskrona 4 av sina skolfartyg här i Västerås så vi gjorde ett besök på ett av dem. Viktigt att myndigheter har en öppenhet där de visar vad de håller på med. Viktigt att visa barnen vad som faktiskt händer i en domstol. Fick en härlig kommentar på vägen därifrån "Mamma jag vill inte ha ett jobb där man pratar lika mycket som du".

Att få bli förälder kanske är den största och viktigaste uppgiften man har. Att få förmånen att ta hand om fem fina barn är en stor gåva. Visst har det sina utmaningar men genom barnen får livet en extra krydda.

Förutom att tillbringa helgen med finaste familjen så läser jag Partistyrelsens förslag till nytt Europaprogram. Återkommer om det när det är fastställt. Det skall fastställas på partifullmäktige den 25 oktober precis som listan.

I dagens VLT stod det om en av huvudarkitekterna bakom den fantastiska udde jag bor på, Lillåudden även kallat Västerås Manhattan. Han hade en ide, en dröm han trodde på och nu är den drömmen verklighet. Jag njuter varje dag jag får möjlighet att bo här. Glöm inte att din dröm också kan bli verklighet!
Nu skall jag bara njuta en stund över den fantastiskt vackra solnedgången över Mälaren.


Kommentarer