Offentlig terapi

Jag har inte något behov av att bedriva någon offentlig terapiverksamhet. Varken via min blogg eller via Expressen. Jag kan gärna berätta personliga saker men det som är privat håller jag helst för mig själv.
Jag har tidigare skrivit om mn svärfar som drabbades av en ovärdig äldreomsorg under sin sista levnadstid.
Nu har svärmor och en svägerska berättat i Expressen om hur de upplevde situationen.


http://www.expressen.se/gt/fick-inte-besoka-toan-du-har-ju-en-nattbloja/


Det är fruktansvärt hur man behandlar äldre inom äldreomsorgen på vissa ställen. Ingen ska behöva uppleva det som svärfar upplevde. Det är så ovärdigt. Jaag önskar att det fanns en värdighetsgaranti som fungerade för alla i praktiken. Som tur är finns det många goda exempel på där det faktiskt fungerar.
Som politiker måste man komma ihåg att man aldrig kan göra politiken privat. Den verklighet som jag upplever är inte alltid densamma som någon annan upplever. Det går inte att enbart utgår från sig själv och sina egna upplevelser när man lägger politiska förslag.Visst är det en styrka i att ha varit med och sett och upplevet egna saker men det får aldrig tas till intäkt som en absolut sanning.


Igår kväll mötte vi ett par goda vänner spontant på stan. Det var jättemysigt. Vi testade ett för mig nytt ställe Folkets i Västerås. Det var jättetrevligt.

Idag är Fars dag och passa på att krama alla pappor lite extra idag.

Kommentarer