Teknikens under

För cirka 6 veckor sedan så fick jag en ny arbetsdator. Igår fick jag lämna in den på service/reparation. Det är någon typ av pixelfel på den så det blir ränder på skärmen. Lite lätt irriterande. Som tur är fick jag en lånedator. Det tar ca 3 veckor att få tillbaka min ordinarie.
Teknik ska ju bara fungera...


Idag har jag varit på ett intressant och trevligt besök på Västerås Tidning. Träffade Chefredaktören och Annonschefen/marknadschefen.


Idag har det varit konselj på det kungliga slottet. Prinsessan Madeleine har ju som bekant fått sitt första barn och nu blev regeringen och därefter allmänheten informerad om vad bebisen skall heta. Hon fick en prinsesstitel och blev hertiginna av Gotland. Leonore Lilian Maria blev lilla prinsessans namn. Stort grattis till de nyblivna lyckliga föräldrarna och naturligtvis till Kungaparet som blivit morföräldrar för andra gången.


För övrigt har det varit kaos i Stockholm idag. Arbetsförmedlingen skulle kalla till rekryteringsträff. I planen ingick att 1000 personer skulle kallas men kallelsen hade gått ut till 61000 personer. Som regelverket är utformat idag så måste alla som blir kallade komma. Så fel det kan bli...


LO har spelat in en film för nästan 700 000 av medlemmarnas pengar. Filmen är full av faktafel och en tydlig så kallad negativ kampanj. I sakfrågan är det osmakligt och jag tror att LO medlemmarnas pengar kan användas på ett bättre sätt.



Kommentarer