Anonyma kommentarer

Jag tycker att det är roligt när läsare av min blogg ger sig tillkänna. Fast jag har svårt för anonyma kommentarer. Jag tycker att det är mer rakryggat att stå för den man är som stå för sina åsikter. Min huvudpolicy är att inte publicera anonymt och inte publicera det som inte hör till just det ämnet som avhandlas. Jag tänker inte publicera hot eller kränkningar heller.
Jag hade gärna haft ett öppet kommentarsfält men för ett par år sedan fick jag kommentarer om att vissa ville göra både det ena och det andra med mina barn. Jag har skrivit en del inlägg tidigare om min ena son som har autism och en person tyckte att min son förtjänade samma öde som judarna. Den personen gav uttryck för en människosyn som innebär att alla måste förtjäna ett värde. Om du avviker från normen av det som är normalt så är du ingenting värd. Min son är precis lika mycket värd som någon av oss. Det kan inget funktionshinder i världen ändra på. Av den orsaken stängde jag möjligheten att bli direktpublicerad.

Kommentarer