Äntligen sommar

Äntligen har vi fått lite sommarvärme igen. Jätteskönt.
Dagen idag har varit bra. började tidigt med VU möte för distriktet. Efter det hade jag en intervju med lokaltidningen VLT. De gör en sommarserie om alla partiers toppkandidater. fokus handlar om personerna bakom politiken. Det är bra. För alla vi som är engagerade är personer. Vi är inga åsiktsmaskiner.
Lunchen fortsatte med ytterligare ett möte. Nu om lokalavdelningen. Det är alltid en utmaning att förbereda en valrörelse.

Vi var ju som jag skrev tidigare borta i helgen och då behövde förrådet av färskvaror fyllas på. Så det blev en tur till affären för det ändamålet.

Efter middagen gick vi en promenad bort till nya stranden Lögastrand tror jag att den skulle heta. Det var riktigt trevligt utformat. Skönt att ha en badstrand centralt. I barnpromenadtakt tar det max 20 minuter att gå för oss. I normal vuxentakt 15 minuter om man går långsamt.

Jag är så tacksam över att vi får ha så fina vänner i vårt liv. Igår tillbringade vi seneftermiddagen och kvällen tillsammans med en familj vi känner i Jönköping. Vänner berikar verkligen livet. Även om man ibland som i detta fall inte ses så ofta på grund av bland annat avstånd så är det ändå skönt men såna vänner. Vänner där man inte behöver göra sig till och visa upp en fin fasad. Vänner som gillar och respekterar mig och min familj för dem vi är. Politik handlar mycket om kronor och ören men det går inte att prissätta vänskap. Ett gammalt uttryck säger att det bästa i livet är gratis fast riktigt så enkelt är det inte. Vänskap kräver ändå att man är villig att investera tid i att lära känna en annan människa. Men som sagt det går inte att prissätta.

Kommentarer