Nationaldag

Idag har vi firat nationaldagen med en tur till Åhus där vi åt glass på torget. Rejäla kulor och egentillverkade strutar. Riktigt gott.

Nationaldagen är för oss lite av en sorgedag. För 16 år sedan dog barnens kusin Lucas bara 6 månader gammal. Trots att det gått så länge sedan så är det ändå sorg just den här dagen. Barnen ställer också många frågor om livet och om varför han inte fick vara kvar här på jorden? 

Annars är jag utsatt för en övertalningskampanj för att skaffa hund. Jag vill inte det nu. Tycker att vi har fullt som vi har det. Den 10 åriga tjejen suckade tungt över sin mamma, du vill inte ha hund, tål inte katt, tål inte häst, vill inte ha båt och vill inte flytta tillbaka till Lekgatan. Du är rätt besvärlig mamma...

Barn är underbara! 

Annars så presenterade Expressen en ny mätning. Den är riktigt bekymmersam och leder säkert till att såväl statsministern som oppositionsledaren inte fick den vilsamma festhelg som jag tror att de båda sett fram emot. Fredriks partisekreterare blir alltmer ifrågasatt. Av de reaktioner jag får verkar det som om det finns mer utmaningar än att han inte lyckas peppa väästmanländska alliansmedarbetare. Jag tror att om Fredrik vill fortsätta regera så måste han agera. Vad han ska göra tror jag att han är kapabel att tänka ut själv annars så är du välkommen att ringa! Har du tappat mitt nummer så hittar du det på Linkted in :-) 

Jag tror att opinionen avspeglar just nu att väljarna är trötta på politiker som försöker vara bäst i klassen på excelkalkyler. Jag tror att väljarna vill ha politiker som har en vision om ett framtida Sverige där vi tillsammans skapar förutsättningar för människor att lyckas efter de förutsättningar människan har. Tänk om alla landets småföretagare skulle anställa en person var. Då skulle vi inte ha någon arbetslöshet att tala om. 


Kommentarer