Nu knackar Löfven på din dörr..

Gårdagens tal i Almedalen av Stefan Löfven handlade mycket om känslor och värderingar. En stor ideologisk fråga kom fram och det rör vem som ska bestämma i ditt hem och över kommunpolitiken. Det vill pappa Löfven göra. Han vill flytta makten från föräldrarnas köksbord till sig själv. Det han föreslår är bland annat fler obligatoriska pappa månader. Budskapet till nyblivna föräldrar är att ni väljer fel. Jag vet bättre än er hur ni ska fördela föräldraledigheten. 

Det andra handlar om maxtak för barngrupper på förskolan. Det är en kommunal fråga och inte en statlig. Eller vill Löfven ha statliga förskolor? 

Löfven säger vitt och brett att han ska minska skatteklyftan mellan löntagare och pensionärer. Det kommer ske genom höjda skatter för alla oss som jobbar. S han nämligen aldrig sänkt skatten för pensionärer. Aldrig trots att de styrt Sverige tidigare i 80 år. Den nuvarande alliansregeringen har sänkt skatten för pensionärer 5 gånger. Fortfarande behöver skatten sänkas mer där och det är kristdemokraterna en garant för att det kommer ske. 

Jag vill inte att Stefan Löfven ska bestämma i mitt hem. Jag vill själv kunna fatta viktiga beslut om mina barn och deras omsorg. Jag vill som kommunpolitiker ha makten att kunna påverka barngruppernas storlek. Jag bjuder gärna Löfven på en kopp kaffe om han hälsar på men mer ön så blir det inte.

Säger som Sonia Aldén "Du får inte knacka på min dörr" 

Kommentarer