Viktiga förberedelser

Ska man lyckas göra något bra så är förberedelser viktigt. Deltar man som parti i ett allianssamarbete så är förberedelser viktigt. I Västerås vill vi ta över regeringsmakten och det kräver förberedelser. Idag hade vi en förberedelseförmiddag tillsammans alla vi som är listettor i något av allianspartierna. Vi är nästan färdiga med vår kommande "regeringsförklaring".
Den kommer att presenteras lite närmare valet.

Jag tycker att det är viktigt att väljarna får veta vad man röstar på. Jag är optimist men jag tror inte att Kristdemokraterna får egen majoritet vilket innebär att vi behöver samarbetspartners. Vi har valt att samarbeta med de partier som ligger oss närmast ideologiskt. Visst finns det tydliga skillnader men vi har en gemensam plattform för hur Västerås blir en ännu bättre stad att leva bo och verka i.

Behöver ajg säga det? Våra motståndare i valet har ingenting gemensamt. De vill gå till val som enbart enskilda partier. Det innebär att väljarna i Västerås inte vet vad de får om de röstar på de rödgröna.

Lärde mig för övrigt en läxa igår. Man ska definitivt inte kritisera FI på twitter. Då blir man lynchad och får massa hat tweets. Jag hoppas ändå att väljarna är så kloka att de tar reda på vad de står för och bedömer dem efter det. Själv skulle jag aldrig kunna rösta på ett parti som är så emot kvinnligt företagande.


Kommentarer