Att stödja utan att styra

Jag fick bli inhoppare på ett studiebesök idag när den ordinarie inte kunde gå. Det visade sig vara lyckosamt. Hade förmånen att besöka ett arbetsintegrerat socialt företag som heter Samteam. Ett arbetsintegrerat socialt företag är ett företag som skapar arbetsintegrering för de som står långt ifrån arbetsmarknaden. Ett socialt arbetsintegrerat företag är ett företag som jag tror att till och med Jonas Sjöstedt skulle gilla. Eventuella vinster används i huvudsak i verksamheten. I alla fall så drivs företaget av engagerade personer som betyder mycket för Västerås. Stort tack för att jag fick komma och att ni delade med er av era erfarenheter.

Västerås behöver fler företag av den här kalibern. Det vill jag vara med och stötta.

Imorgon har jag gjort en utmaning. Som den förste Västeråspolitikern har jag utmanat Sverigedemokraterna på en debatt. De flesta andra försöker tiga ihjäl dem men den strategin är inte så lyckad. De har nu suttit i 4 år vid maktens köttgrytor och då är det dags för dem att komma ut på banan och debattera sina förslag. Väljarna ska inte behöva gissa vad de står för.
Så ställ väckarklockan och lyssna på valduellen på P4 Västmanland klockan 07.40 imorgon.

För er som inte är vakna så tidigt eller är mitt i lämningen av barn på förskolan så finns det på webben att lyssna i efterhand.

På eftermiddagen imorgon har du chansen att träffa Göran Hägglund. Han kommer till valstugan vid Zigmatorget klockan 17. Välkommen dit.

Kommentarer