Den hånglande staden

Västerås City fick pris som årets stadskärna 2013. En av skälen var att staden har börjat hångla. Hångla i detta sammanhang betyder samverka. Det har hänt mycket positivt i de delarna under de senaste åren. Naturligtvis kan det bli ännu bättre. En viktig aktör är Västerås City samverkan med dess vd Maria Fors. En duktig, kompetent kvinna som brinner för stadsutveckling. Jag har haft förmånen att åka på en konferens tillsammans med henne samt att besöka deras kontor för ett uppdateringsmöte. Det är spännande saker på gång i city. För att itne missa något så gör regelbundna besök.

Jag har varit hemma hela helgen med de två minsta barnen. Naturligtvis tog vi en tur till city i lördags. I Punkt och Gallerian var det halloweentema med massa kul saker för barnen. De bjöd på ansiktsmålning och ballonger och skapande. Nu var det fullt vid skapande så vi stannade inte där. Men jag hade två lyckliga barn med mig hem vädret till trots. Det var inte något trevligt väder i lördags. Då är man extra glad för citys alla gallerior.

Ikväll har jag försökt mildra effekterna av november. Jag och november har aldrig varit riktigt kompatibla. För att underlätta tände jag levande ljus och tjuvstartade med glöggen. Den alkoholfria naturligtvis. Det är massa jobb och viktiga möten som väntar imorgon.


Kommentarer