Ny på jobbet misstag..

En del av min e post blir som kommunalråd en allmän handling och skall registreras. Jag skulle då skicka den till myndighetsbrevlådan på förvaltningen för diarieföring. När jag sökte i outlook kom bara en mailadress upp till förvaltningen. Jag klickade glatt på denna och vidaresände mailet jag fått plus mitt svar. Det var bara det att det var ju en sändlista jag hade klickat på. En sändlista till hela barn och utbildningsförvaltningen..runt 100 personer. Det var ju inte riktigt tanken. Så fel det kan bli när man har bråttom...

Idag har jag varit och fått en första introduktion till Mälardalens brand och räddningsförbund. Ett kommunalförbund som tillsammans med Hallstahammar och Surahammar ansvarar för räddningstjänsten. Jag har blivit vald som ersättare i direktionen. Ett spännande uppdrag.

Nu är jag på väg tillbaka till stadshuset för vi har en grundkurs om Kristdemokratin. Det är spännande att prata ideologi. Det kommer ett nytt tillfälle i vår för dig som är intresserad av att veta mer om vad Kristdemokraterna står för. Det är många som har förutfattade meningar och då kan det vara klokt att verkligen ta reda på fakta och ta reda på vilken människosyn som är grunden för partiet.


Kommentarer